Японска компания купи един от най-големите дилъри на автомобили в България “Мото-Пфое”. Купувачът Sumitomo Corporation определено има интерес към подобни сделки, слад като притежава дилърите на Ford в Словакия и Словения.

“Мото-Пфое” е официален представител на Ford, Volvo, Jaguar и Land Rover за България, и е лидер в бранша за последните 26 години у нас. Статистиката на продажби на нови автомобили за първите 10 месеца на годината показва, че “Мото-Пфое” дължи почти 10 процента от пазара.

Засега един от най-големите търговци на автомобили в България “Мото-Пфое” няма да променя името си, защото марката е много добре разпознаваема у нас. Не е изключено на по-късен етап наименованието да бъде променено, съобщиха от дилърството за “24 часа”. Не се предвиждат в близко бъдеще и промени в управлението на фирмата. Компанията се ръководи от съуправителите Атанас Фурнаджиев и Димо Николов. Фурнаджиев е и вицепрезидент на БФС.

Томохиро Йонияма (вдясно), генерален мениджър на подразделение “Транспорт и конструкционни системи” в европейския клон на фирмата Sumitomo Corporation, е подписал договора за покупката на “Мото-Пфое”.
Томохиро Йонияма (вдясно), генерален мениджър на подразделение “Транспорт и конструкционни системи” в европейския клон на фирмата Sumitomo Corporation, е подписал договора за покупката на “Мото-Пфое”.

Sumitomo Corporation е част от Sumitоmo Group, един от най-големите търговски концерни на Япония. По данни отпреди 3 години групата има над 75 000 служители по цял свят и годишен оборот над 33 милиарда долара.

Преди 17 г.

Sumitomo

Corporation

придобива

дялове в

Mazda Motor, купувайки акции от Ford Motor Company. Преди три години в Мексико започна да функционира изцяло нов завод на Mazda и Sumitomo Corporation. Интересно е дали “Мото-Пфое” ще започне да продава и колите на японската марка у нас, което в момента се прави от “Стар моторс”.

Историята на Sumitomo Corporation датира от XVII век, когато Масатомо Сумитомо открива магазини за книги и аптеки в Киото. След това бизнесът на Sumitomo се разраства и процъфтява в индустрията за добив и преработка на мед и други свързани с нея сектори.

Мениджърският екип на “Мото-Пфое” в лицето на вече бившия собственик на компанията Филип Пфое (вдясно) и управителите Димо Николов и Атанас Фурнаджиев (в средата) присъстваха в края на октомври на заключителната церемония по тазгодишната благотворителна инициатива “С тениска на бала”.
Мениджърският екип на “Мото-Пфое” в лицето на вече бившия собственик на компанията Филип Пфое (вдясно) и управителите Димо Николов и Атанас Фурнаджиев (в средата) присъстваха в края на октомври на заключителната церемония по тазгодишната благотворителна инициатива “С тениска на бала”.

Настоящата компания “Сумитомо Корпорейшън” е основана в Осака през декември 1919 г. Sumitomo Corporation е познат по света като огромен световен конгломерат със седалище в Япония, който притежава широк спектър от бизнеси в редица сектори - от строителни услуги, медии и минерален добив, до хранителни стоки, търговия на дребно и финанси.

Японският гигант

е бил и един от

кандидатите за

построяване на

тунел под

Шипка

През 1999 г. фирмата има сериозно намерение да лобира пред японска банка за финансиране на тунела, но условието е осигуряване на държавна гаранция за проекта. Sumitomo възлага на консултантската фирма CPC да изготви оценка на разходите и технико-икономическо проучване, което е готово през април 2001 г. То доказва норма на възвръщаемост 17,5%, което е един сериозен аргумент, определящ смисъла, икономическата обоснованост и ефективността на инвестицията. Очакваната стойност на проекта е 125 млн. долара. Правителството обаче дава държавната гаранция за софийското метро. Средствата, отпуснати от Японската банка за възстановяване и развитие, отиват там, а проектът за тунела пак е забравен.

Дъщерната компания Sumitomo Electric Bordnetze е един от най-големите производители на кабелни комплекти за световната автомобилна индустрия. Българското подразделение на компанията “Сумитомо Електрик Борднетце България” разполага с два завода в Карнобат и Мездра, където работят над 2000 служители.

Японската фирма влиза преди пет години в една класация за 10-те най-големи търговски загуби в най-новата история. През 1995 г. се оказва, че нейният топтърговец на мед Чсуо Хаманака е прикривал загуби през счетоводния си баланс на обща стойност 2,5 млрд. долара.

Ето какво e официалното съобщение на “Мото-Пфое” за сделката с японския гигант: “На 21 ноември 2017 г. се подписа договор за смяна на собствеността на фирмената група “Мото-Пфое”. Официалното споразумение се постигна между досегашния едноличен собственик, Hugo Pfohe GmbH, в лицето на Филип Пфое и Sumitomo Corporation, в лицето на Томохиро Йонияма, генерален мениджър на подразделение “Транспорт и конструкционни системи” в европейския клон на корпорацията. С придобиването от страна на Sumitomo Corporation фирмената група “Мото-Пфое” става част от една от най-мощните интегрирани търговско-инвестиционни корпорации в световен мащаб с над 400-годишна история и офиси в 65 страни.

Това е огромна

крачка напред за

“Мото-Пфое”, нова възможност за растеж и интензивно разгръщане потенциала на компанията с цел постигане на още по-голям от досегашния успех. Отчитайки досегашния безупречен имидж, завидна финансова стабилност и непрестанен възход в бизнеса, името, мениджмънтът, структурата и предметът на дейност на “Мото-Пфое” остават същите след преминаването под управлението на новите собственици.”

“Щастлив съм с фантастичния успех на “Мото-Пфое” през изминалия над четвърт век от основаването й от моя баща, Карл-Хайнц Пфое. Време е компанията да развие допълнително своя потенциал. Затова в лицето на Sumitomo Corporation намерих възможно най-добрия инвеститор, който

да гарантира

последващо

успешно

разрастване

на бизнеса

на фирмената група “Мото-Пфое”, сподели Филип Пфое при подписването на договора.

“Изключителните постижения на “Мото-Пфое” и силните позиции на групата на българския пазар направиха сериозно впечатление в Sumitomo Corporation.

Корпорацията има огромен опит в автомобилния бизнес и ние ще го споделим с “Мото-Пфое”, за да стъпим на исторически здравата основа на компанията и да подпомогнем още по-успешното й развитие в бъдеще. Същевременно има много какво ние да научим от “Мото-Пфое”. Разчитаме фирмената група да подкрепи с опита си, допълни и допринесе много за нашия автомобилен франчайз в Европа. За нас ще е чест да работим с мениджмънта и екипа служители на “Мото-Пфое”, както и с клиентите и партньорите на компанията”, коментира Томохиро Йонияма.

След одобрение на подписания между Hugo Pfohe и Sumitomo Corporation договор от страна на Комисията за защитa на конкуренцията окончателната продажба на фирмената група “Мото-Пфое” ще стане факт.