Общият обем на пазара на електронните съобщения в България възлиза на 2,861 млрд. лева, като за трета поредна година продължава възходящата си тенденция, ръстът е с 6,7 % спрямо 2019 г. Това заяви председателят на Комисията по транспорт и съобщения към Народното събрание Борислав Гуцанов по време на заседание на комисията, като цитира данни от доклада на Комисията за регулиране на съобщенията за 2020 г.

Заседанието бе по повод Световния ден на телекомуникациите и информационното общество - представяне на възможностите и предизвикателствата пред българската технологична индустрия. Тази година темата е посветена на цифровите технологии за възрастните хора и здравословното стареене.

Към 31 декември 2020 г. общо 1126 предприятия са притежавали регистрация за намерение да осъществяват дейността по предоставяне на обществени електронни съобщения, каза Гуцанов и посочи, че 861 от тях реално са осъществили тази дейност. По думите му делът на общия обем на обществените електронни съобщения в брутния вътрешен продукт на България за 2020 г. възлиза на 2,4 %.

Андреана Атанасова, председател на Управителния съвет на Алианса на технологичната индустрия, отбеляза приноса на членовете на алианса за 2021 г. , като заяви, че общите приходи от основната дейност на членовете надхвърлят 3 млрд. лева, а вложените инвестиции за развитие на мрежи и услуги са над 600 млн. лева. Атанасова допълни, че вноските в държавния бюджет под формата на корпоративен данък са от порядъка на 80 млн. лева, а трудовата заетост е над 10 000 служители.

Министерството на транспорта и съобщенията е отворено да работи заедно с представители на бизнеса, не само в подготовката на поръчките по плана за възстановяване и устойчивост. Отворени сме да чуем и мнения за подхода, дизайна, така че всички да имат по-голяма полза от средствата, които ще бъдат инвестирани в инфраструктура, отбеляза зам.-министър Дилян Берковски.