Докато китайските електрически автомобили си проправят път към европейските пазари, включително Великобритания, сега те са изправени пред неочаквано препятствие. И то по отношение на застраховката. Много английски застрахователи не са склонни да покриват автомобилите от Азия, като много нови модели се борят да се застраховат или собствениците са принудени да плащат много високи премии. Основните причини за този проблем се крият в страха от високите разходи за ремонт, липсата на конкретна техническа информация за колите и удължените срокове за доставка на резервни части.

Модели като BYD Seal, GWM Ora 03 и някои коли на MG са признати за особено проблематични за застраховането. Агенцията за индустриални изследвания Thatcham Research, която се финансира от застрахователния сектор, подчертава, че проблемът произтича от липсата на разбиране на процеса на ремонт в Европа от страна на китайските производители.

Бен Таунсенд от Thatcham Research посочва, че проблемът не е в качеството на превозните средства, а в липсата на сътрудничество със застрахователната индустрия. "Призоваваме производителите от Китай, Индия и Виетнам не само да дойдат с намерението да продават автомобили във Великобритания, но и да разговарят с нас и да разберат спецификата на пазара, за да осигурят подходяща поддръжка и логистика за техните продукти", казва Таунсенд.

Въпреки че проблемът с увеличените застрахователни разходи не е само за китайските електрически автомобили, те са сред най-засегнатите. Последните доклади показват, че собствениците на колитена ток плащат значително повече за застраховка в сравнение с превозните средства с вътрешно горене.