Американската консултантска фирма Boston Consulting излезе с някои смущаващи цифри за производтството на електрически автомобили. На електрическа кола, струваща 46 000 евро (без бонуси или данъчни облекчения), компаниите губят средно цели 5500 евро. Марките работят, за да спрат тези загуби, като приемат модела на директна агенция или като намалят максимално посредниците и доставчиците. 

Проблемът е, че пазарът на електромибили е разочароващ. Индустрията очакваше продажбите на коли на ток да нараснат със 70% до 2023 г., но в действителност цифрата е по-близо до 50%. Броят на новите регистрации на електромобили се е увеличил само с 15% в световен мащаб през януари, според S&P Global Mobility. Ситуацията не е по-различна в Европа. Обемът се увеличава успоредно с общия пазар, но от месеци делът на електромобилите остава един и същ - 12%. Има спешна нужда от увеличаване на този дял.

"Има твърде много начални разходи и твърде голям риск за всеки модел за производителите на автомобили и доставчиците, за да се справят сами. Партньорствата и съвместните предприятия са начинът за постигане на по-голям мащаб", казва Брайън Коли от Boston Consulting Group.