Сахарска суша откъм нови инвестиции в търговията с бързооборотни стоки – така най-кратко може да се определи 2015 г. за сектора. Не само на пазара не се появи нова търговска верига, но и дискаунтърът „Пени Маркет” напусна България. До октомври м.г. всичките му 49 магазини бяха затворени.

Оазиси или миражи са на хоризонта през 2016 година? Със сигурност има заявка за оазис с обявените вече планове за навлизане на българския пазар на нова търговска верига. Вложението е повече от неочаквано, защото инвеститорът е от Македония. „КАМ Маркет“ е собственост на предприемача Гоце Камчев. Медиите в Скопие оценяват състоянието му на 20 млн. евро. На страницата на веригата във „Фейсбук“ е споделена информация, отново от македонски медии, според която „КАМ Маркет“ отваря до 12 магазина в София още през този месец, а до края на годината магазините й ще станат 25. Преди година „КАМ“ е купила веригата "Диамбе" с 15 обекта в Косово и 10 в Албания.
„КАМ е единственият дискаунтър за продажба на основни хранителни стоки от животински произход и други стоки за всекидневна употреба в Република Македония. Ние работим по принципите на най-големите и известни световни дискаунтъри - Aldi, Lidl, Plus и Net. Нашата цел е производителите да предлагат чрез нас продукти с най-високо качество на най-ниска цена“, посочват на сайта си от веригата, чието лого силно наподобява на външен вид логото на хипермаркетите „Кауфланд“.
И ако откъм нови инвестиции 2015-та определено беше сушава година, вложенията на утвърдените търговски вериги продължиха.

Над 1,2 млрд. лева е инвестирала "Кауфланд" в България от 2006 г. до момента, обяви председателят на Управителния й съвет Димитър Спасов при откриването на десетия юбилеен магазин на веригата в столицата през август м.г. Хипермаркетите на веригата предлагат над 12 000 български стоки от 800 български доставчици.
Покрай неволите на „Пени“ и на „Билла България“ (и двете са част от германската REWE Grup) се наложи през миналата година да опровергава медийни спекулации, че и тя ще напусне българския пазар. Обратното – компанията обяви нови вложения за стотици милиони левове. „За да продължи успешния курс, по който е поела, „Билла България ще инвестира близо 200 млн. лв. в страната в близките години", посочиха в официална позиция от компанията. В потвърждение през май т.г. компанията откри 103-ия си супермаркет.

повече - в книжното тяло