От всички американки, попаднали на рекламата на „Craigslist“, приканваща ги да грабнат най-хубавия си сутиен и да отидат в галерия в Сан Франциско, се отзовават едва 100. След като изкачват галерията до третия етаж, всяка от тях е помолена да направи снимка на бюста си с приложение, което може да изчисли размера му.

Звучи като сцена от палав филм, но всъщност става въпрос за една високотехнологична научно-развойна сесия, проведена от жена магистър по бизнес администрация към Института по технологии в Мебърн – Хайди Зак.
„Кандидатките ни пишеха мейли, в които питаха дали ще е безопасно“, спомня си Зак за експеримента, проведен преди три години. Тогава тя превръща централния офис на фирмата „ThirdLove” - нова онлайн компания за сутиени, която основава заедно със съпруга си Дейв Спектър, в лаборатория за сутиени.

По това време Зак се е надявала, че участничките – жени от 17 до 70 години и с размер на чашката от AA до F, ще помогнат за усъвършенстване на виртуалното приложение за продажба на сутиени на „ThirdLove”.

Повечето жени на този свят са изпитвали неудобствата на недобре стоящия сутиен - провиснали чашки, сърбящи ръбове, бодящи банели и толкова стегнати презрамки, че причиняват белези по гърба или още по-ужасно - по гърдите. „Винаги съм се ужасявала от купуването на сутиен“, казва Зак, която сериозно се е заела да поправи всичко това. Използвайки новата си технология под формата на приложение за сканиране на тялото, жените могат, поне теоретично, да намерят сутиен, който да им пасва толкова добре, сякаш е шит по поръчка. И когато е събрала достатъчно данни, „ThirdLove” ги използва всичките, за да изработи перфектния универсален сутиен.

Зак отдавна е осъзнала нещо, което в крайна сметка ще определи новия й бизнес – че сутиените, сами по себе си, се нуждаят от сериозна преработка. Индустриалните стандартни размери на чашките просто не стават. „37 процента от жените спадат между размерите на чашките и сутиените никога не им стават идеално“, казва Зак. Тя също редува два съседни размера на чашките през целия си живот.

От години най-големите производители базират формата на чашките само на един бюст – на кабаретната певица от 70-те години на миналия век Дороти Галиган. „Дороти е била това, което индустрията е смятала за перфектния размер 34B от гледна точка на обиколка, форма и начин, по който се изпълва сутиена“, казва Зак, обяснявайки, че брандовете увеличават или намаляват размера, изхождайки само от този образец. А купувачките са все пак са реални, обикновени жени.

Повечето хора смятат сутиена за сексуален обект. Всъщност той е едно високотехнологично бельо. Ето какво има в него:


Презрамката
Подобната на акорден презрамка, изработена от смес от изкуствена коприна, найлон и ликра, дава на жената допълнителна подкрепа, без да се врязва в рамото й

Чашката
„ThirdLove” предлага 30 процента повече опции за размера на чашката от повечето производители на сутиени и е разработила собствена смес от лека мемори пяна, за да даде на бюста усещането за втора кожа

Етикет
Най-честите оплаквания от етикета са, че убива. Много жени ги режат, но останалата част все още убива. Затова „ThirdLove” изписва цялата информация на катарамата

Закопчалка
Повечето марки използват филц за покриване на закопчалката, но тя се впива в гърба на жената. Закопчалката и ухото на „ThirdLove” са изработени от микрофибър и обшити с пяна

Банел
Плоският банел, зашит в чашката на сутиена, струва два пъти повече от обикновения, но предпазва от измъкване и не се впива в кожата на жената

Това иновативно пресътворяване на сутиена привлича инвеститори като Лори Ан Годман, която безспорно познава индустрията за производство на бельо много добре. „Залята съм с толкова много нови идеи, че за мен е рядкост дори да вдигна телефона, за да ги проследя и оценя нещо ново“, казва бившата изпълнителна директорка на „Спанкс“. „Но след като говорих с Хайди, бях готова на момента да хвана самолета за среща с нея, защото идеите й бяха наистина страхотни“, казва Годман.

Сега Зак е част от екипа жени предприемачи, които работят, за да променят съдържанието на чекмеджето с бельо. Сутиени, кондоми и тампони – всичко това е преработено от този тим, защото членовете му са ползвали тези продукти дълго време и са установили, че промяната им дава възможност за милиарди долари.

Зак разбира, че да се продадe сутиен онлайн е много по-сложно, отколкото да се продаде самобръсначка по този начин. Дълго време това се е считало за невъзможно. Същото се е казвало и за диамантите, и за матраците, но марки като „Blue Nile” и „Casper” доказаха противното. През последните няколко години половин дузина новосъздадени компании се опитват да направят същото и със сутиена, индустрия за 13 милиарда долара годишно, дълго време доминирана от „Victoria's Secret“.