Решението за новия бранд идва от компанията майка

“Телеком Австрия груп” (ТАГ), който е собственик на “Мтел”, ще сменя бранда на всичките си дъщерни дружества и те навсякъде ще носят марката A1. Това става ясно от съобщение на сайта на австрийската компания. През 2014 г. тя бе придобита от “Америка мовил” - четвъртата най-голяма телекомуникационна група в света.

Целта на промяната е клиентите на телекома, които общо са над 24 млн., да получат уеднаквени услуги от гледна точка на предложенията на всички пазари. Освен това компанията целяла засилване на позициите си във връзка с очакваната консолидация на европейския пазар на телекомуникации.

От “Телеком Австрия груп” посочват още, че решението за ребрандиране е базирано на разширени анализи на пазарната среда. Те установили потенциала и силните страни на A1 като мощна международна марка, която обхваща всички аспекти на конвергенцията и информационните и комуникационните технологии - мобилните, фиксираните, телевизионните услуги, данните и облачните решения.

Пускането на единна марка на пазарите ще струва 350 млн. евро на австрийския телеком. Според дружеството това ще засегне финансовите резултати за 2017, 2018 и 2019 г.

В Словения дъщерното дружество на австрийците Si.mobil вече бе преименувано на А1 през април 2017 година. А интернационалната ИКТ компания на групата беше наречена А1 Digital.

През последните години някои от компаниите на ТАГ придобиха редица доставчици на фиксирани услуги. Това подобрило възможноститеда предоставят пълния спектър от телеком услуги, което ще им помогне да отговорят адекватно на растящото търсене на свързаност и достъп до интернет с висока скорост.

От ТАГ посочват, че компаниите в групата имат нужда от препозициониране и ново предложение за клиентите си с изключение на тези, в които брандът А1 е вече въведен.

Марката се оценявала като отговорна, надеждна и прогресивна, тъй като предлагала необходимото ниво на обслужване, както и надеждна комуникационна инфраструктура, която е създадена да посрещне всички бъдещи нужди на потребителите.

А1 се стремяла да предостави цялостно клиентско изживяване, свързвайки хора, локации и неща с решения, които обогатяват работата, живота и забавленията в дигиталната ера, в която живеем. Бранд системата на А1 била достатъчно гъвкава, за да задоволи всички индивидуални и местни нужди, като в същото време била универсално приложима.

В момента като международна телекомуникационна група ТАГ има над 10 бранда в седем страни от Централна и Източна Европа. Сред тях са A1 в Австрия, Словения и А1 Digital, “Мтел” в България и “Велком” в Беларус, както и “Вип” в Хърватия, Сърбия и Македония.

През последните години “Мтел” подобри портфолиото си от фиксирани услуги с придобиването на компании като “Мегалан”, “Спектрум Нет” и “Близу”. Така операторът стана най-голямата компания в България по брой клиенти на фиксиран интернет и втората по големина по брой клиенти на тв услуги.

В началото на 2017 г. телекомът навлезе и на пазара на съдържание като стартира собствени спортни канали - Mtel Sport 1 и 2, което утвърди компанията като цялостен телеком доставчик.

От “Мтел” заявиха, че тези промени показали, че за да предложи още по-добро ниво на професионализъм и клиентска удовлетвореност, телекомът се нуждаел от нов старт под изцяло нов силен и доказан бранд.

Нямало посочен конкретен срок за извършване на промяната, но се очаква тя да стане до началото на 2019 г.

“Ребрандирането в България ще включва цялостна промяна на компанията - не само смяна на името и логото, но и предлагане на нови и по-атрактивни услуги и продукти, по-качествена мрежа, и още по-добро ниво на обслужване на клиентите.

То ще ни даде възможност да използваме силния бранд А1, за да се превърнем в един изцяло интегриран и конвергентен доставчик на телекомуникационни услуги, който използва всички синергии и предимства на това да е част от една от най-големите корпорации в света, за да отговори на очакванията на клиентите си в дигиталната ера”, заявяват от “Мтел”.

Брандът А1 бил познат на много хора в Европа и се приемал с доверие за доброто ниво на обслужване, качество на комуникационните мрежи и лесен и удобен начин на предлагането на услугите чрез всички възможни канали. Сигурни сме, че с него ние ще сме една още по-дигитална и модерна компания, чиято основна цел е да даде само най-доброто на своите клиенти, твърдят от българския телеком.

Промяна ще има и в сайта на компанията - от сегашния mtel.bg на аone.bg. Новият домейн вече е регистриран.

Приходите на телекома с ръст 15 месеца поред

“Мтел” отчита ръст на приходите и печалбата преди лихви, данъци и амортизации за второто тримесечие на 2017 година, показват финансовите данни на телекома.

Повишението на приходите е с 3,4% до 103,3 млн. евро, а ръстът на печалбата преди облагане е 8,6% до 33,4 млн. евро. Тенденцията за ръст на приходите на компанията продължава пето поредно тримесечие, като темпът постепенно се ускорява благодарение на навлизането в нови пазарни ниши.

Положителните резултати се дължат на продължаващата тенденция за търсене на смартустройства, свързано с повишена употреба на 4G мобилен интернет, стабилизиране на цените в бизнес сегмента, както и навлизането на телекома в новия пазар на разпространение на собствено телевизионно съдържание с каналите си Mtel Sport 1 и Mtel Sport 2.

“Мтел” отбеляза и ръст на общия брой клиенти с 0,7% до 4,101 милиона, като причината е забелязващият се вече ефект от усилията на мениджмънта да подобри обслужването на клиентите и да предложи продукти, които отговарят най-точно на нуждите на българския пазар.

От октомври 2015 г. генерален изпълнителен директор на “Мтел” е Александър Димитров.

АЛЕКСАНДЪР ДИМИТРОВ
АЛЕКСАНДЪР ДИМИТРОВ