Dentsu Aegis Network обяви днес резултатите от доклад за Индекса на влиянието на дигиталната икономика върху обществото за 2018 г. (Digital Society Index 2018). Документът за първи път класира държавите на база на нивото, на което са успели да изградят икономика, способна да работи за всички членове на обществото им.

Въз основа на проучване на 20 000 души от цял свят и обстойни вторични изследвания, тази изследователска програма оценява различните държави по три основни измерителя на дигиталната икономика: динамика, доверие и за първи път - ангажираност. Последният елемент измерва отношението на хората към способността на цифровите технологии да създават работни места, да решават обществени проблеми и да гарантират, че като цяло положителното им въздействие ще надхвърли негативите от тяхното въвеждане.

Разработена съвместно с Oxford Economics и представена на Годишната среща на Световния икономически форум в Давос, програмата предоставя уникална рамка за общественото възприятие на повсеместния дигитален ръст и степента, в която хората са ангажирани с дигиталната икономика.

На върха са…

Великобритания, САЩ и Китай са начело на Индекса за 2018 г., като демонстрират висока оценка в различни области на изследването. Обединеното Кралство, например, се нарежда на първо място по приобщаване на своите граждани към дигиталната икономика, докато САЩ са лидери по отношение на динамиката на развитие на дигиталния сектор. Индексът отчита, че въпреки първоначалните очаквания, като цяло в световен мащаб, хората не са особено оптимистично настроени за бъдещето на дигиталната икономика. Отразявайки тази тенденция, процентът на „дигитална ангажираност“ от страна на обществото остава по-нисък от 50%. В световен мащаб едва 45% от хората вярват, че дигиталната икономика е заредена с положителна сила. Този процент се различава в различните държави, а от доклада ставя ясно, че по-зрелите икономики са склонни да поддържат по-ниски нива на анжажираност на своите общества.

Създаване на дигитална икономика в полза на всички

За да бъдат избегнати потенциалните негативни реакции срещу развитието на технологиите и да се осигурят гаранции, че дигиталната икономика ще донесе инкономически растеж и обществен просперитет се изискват действия както от страна на бизнес елита, така и от политиците на всяка страна. Докладът на Dentsu Aegis Network идентифицира три ключови области, на които трябва да се обърне специално внимание: подобряване на дигиталните умения и осигуряване на дигитално образование, обезпечаване на работни места, които да развиват дигитални таланти и повишаване на прозрачността при използването на личните данни. Работните места и уменията на служителите са дефинирани като сериозен проблем, а изследването сочи, че работодателите не успяват да използват пълноценно дигиталните умения на своите служители.

Дигиталната икономика има значителни последици и върху брандовете, които трябва да търсят изграждане на доверие чрез по-голяма откритост и същевременно да използват данни, за да сервират максимално уместни послания и съдържание, продукти и услуги, които биха имали положителното емоционално въздействие върху тяхната целева група. В допълнение, докладът прави ключово заключение за значимостта на брандовете да поставят обществената цел в основата на всяко тяхно предложение. Публиката им трябва да разбере ясно как марката допринася за обществото, което от своя страна ще спомогне за изграждането на по-високо доверие в процеса на превръщането им в дигитален бизнес.

Посланието, което докладът отправя към големия бизнес е, че компаниите трябва да направят по-голямо усилие, за да демонстрират ползите на дигиталната икономика за обществото и хората, които са част от него, а не единствено икономическите или финансови ползи от припознаването на дигиталната икономика в техните процеси.

Достъп до целия доклад за Индекса на влиянието на дигиталната икономика върху обществото за 2018 г. може да бъде получен на този линк, като през настоящата година ще бъдат представени и доклади за Индекса по различни страни.

Повече примери и практичен поглед върху влиянието на дигиталната икономика върху трансформацията на бъдещето и обществото ще бъдат представени в четвъртък, 15 февруари, по време на маркетинговата конференция Dentsu Digital Camp, която се провежда за втора поредна година у нас. Повече информация на http://digitalcamp.bg/