Автомобилите с по-високи нива на вредни емисии да се таксуват по нова толсистема в градовете в Европейския съюз. Предвижда се мярката да бъде приета до края на българското европредседателство. Това съобщи еврокомисарят по транспорт Виолета Булц след участие в конференция по мултимодален транспорт в София.

Градската толсистема първоначално беше препоръчана от ЕС за Германия и Великобритания. Идеята е шофьорите да се таксуват според емисиите, които автомобилите им отделят, или според пиковите часове на деня. Тя е част от първия пакет по мобилност, разработен миналата година. Булц се надява той да бъде приет до края на председателството ни, а мерките да бъдат приложени до 2020 г.

На въпрос на “24 часа” относно последствията за международните шофьори от директивата за командировка на работници в ЕС комисар Булц отговори, че все още се водят преговори. ЕК е на едно мнение с България, че международният транспорт трябва да бъде изключен от директивата и да се обърне внимание на социалните права на шофьорите. “В момента имаме действаща правна рамка, но само 3 държави са я приели в националното си законодателство. Вместо да санкционираме останалите страни, ние решихме да разгледаме въпроса по-задълбочено и да подкрепим транспортните фирми, които легално оперират в ЕС”, заяви Булц.

До края на годината ще бъде извършен анализ относно разходите за транспорт във всички държави членки, на базата на който ще се определи цена на билетите и правилата за пътниците при мултимодалния транспорт, допълни комисарят.