Пловдив - топ дестинация на новите 12 винени маршрута у нас

Силен летен сезон с 5% ръст на туристите очаква Николина Ангелкова. Поляци, чехи, германци, израелци, холандци, румънци, сърби и македонци се очакват по нашето Черноморие. "Специално внимание обръщаме и на руския пазар, който е изключително важен за нас. Имаме прекрасно сътрудничество", каза тя в Пловдив.

Наблюденията сочели, че се наблюдава спад в чартърните полети, с които руснаците идват на нашето море. За сметка на това нараствал броят на редовните полети, с които пътуват до Варна и Бургас. Те се увеличавали с 30%. "Дестинацията е стабилна за руския пазар, независимо от голямата конкуренция на Турция и Египет. Продължаваме да сме атрактивни", добави министърът на туризма. Другата седмица тя лети за Санкт Петербург на икономически форум.

Ангелкова присъства в Пловдив, за да презентира иницативата за създаване на 12 винени дестинация у нас. Тя се реализира с аграрното министерство. „България има огромен капацитет във виното и кулинарията. 12-те маршрута обхващат 50 общини и над 100 обекта. Догодина Пловдив е европейска столица на културата. Една такава винено-културна дестинация е страхотно съчетание”, каза министърът на туризма. По думите й най-късно до края на летния туристически сезон новите винени маршрути ще бъдат включени към рекламата на платформата „Аз обичам България”. 12-те дестинации ще влязат и в проекта на министерството със световната организация по туризъм. „Стартираме и кампания за подпомагане на малкия и средния бизнес в сектор „Туризъм”, посочи Ангелкова.

„Тракийският регион наистина е винената столица на България. Тук е концентрирано от всичко по много – винопроизводство, храни, културни паметници. Само с обединени усилия, а не стихийно – едни да си държат на виното, други – на кулинарията, а трети – на културата, можем да постигнем страхотни резултати. Какъв е смисълът да произвеждаме, като не можем да пласираме продукцията си”, попита изпълнителният директор на агенцията по лозата и виното Красимир Коев. Той предложи инициативата да се популяризира мащабно, за да дойдат чужденците. „По-добре средствата да остават при вас, да посрещате туристите и да рекламирате на място”, допълни Коев.

Зам.-министърът на земеделието Лозана Василева посочи, че в региона има 62 винарни, като 10 от тях са създадени след присъединяването ни към ЕС. Винените сортове в Тракийската низина заемат 10 208 ха при общо над 60 000 ха в страната. Регионът е втори в класацията на Wine Enthusiast за топ винена дестинация за м.г. Според Василева финансирането по националната лозаро-винарска програма възлиза на 26 млн. евро годишно. За 2017-а износът е бил 63 милиона литра.