Българите продължават да вярват най-много на телевизора и БНР

Институтът Ройтерс за изследване на журналистиката към Оксфордския университет оповести тазгодишния си доклад Digital News Report. В него се класират най-предпочитаните източници на информация в 38 страни от всички континенти, а също и кои са най-достоверните от тях.

В България най-достоверният вестник отново, както и миналата година, е "24 часа" заедно със своя сайт 24chasa online. По доверие към марката се нареждаме веднага след големите телевизии и Българското национално радио. Докато другите участници в изследването са разменили местата си, "24 часа" е непоклатим и оценката за достоверността му остава непроменена.

В челната петица по доверие са БНТ, БНР, “Нова”,  bTV и в. “24 часа”. (Виж графиката). Оценките са по скала от 0 до 10, като 0 е “съвсем недостоверен”, а 10 “абсолютно достоверен”. Обобщени са данни от оценките на аудиторията, която знае за съответната медия.

От института Ройтерс съобщават, че проучването е проведено с онлайн въпросник през януари и февруари т.г. и извадката е представителна за хората, които ползват интернет в съответната държава. В България достъп до интернет имат 66% при 60% през миналата година, според изследването. Това отново ни поставя в дъното на таблицата на ползващите интернет.

Друга класация е на най-използваните източници на информация сред телевизии, радиа и печатни медии. В нея “24 часа” е четвърти след Нова телевизия, bTV и БНТ.

В списъка на най-популярните онлайн медии сайтът на “24 часа” е отново в челната петица.

88% от участниците в допитването се информират от онлайн медии, 83% - от телевизиите, 23% от печатните медии, а 71% - от социалните.

Като цяло 40% от анкетираните българи имат доверие на новините.

74% използват компютър, за да научават новините, 72% - смартфони, а 19% - таблети. Използването на смартфоните рязко се е повишило - миналата година делът им е бил 67%..

Фейсбук продължава да е най-популярната социална медия - 85% от хората с достъп до интернет я използват, а 74% се информират от нея. За ютюб процентите са съответно 71 и 34.

Фейсбук месинджър е трети с 60% ползващи го изобщо и 20% - за новини. 60% ползват и вайбър.