Марко Ниавро е генерален директор на „Каменица“ АД от септември 2013 г. Той притежава и дял от компанията, която е част от международния гигант Molson Coors Brewing Company. Преди да застане начело на „Каменица“ е бил директор “Управление на марките” за всички 10 държави от европейската структура на Molson Coors Europе. Притежава MBA диплома от Университета по икономика в Загреб, Хърватия.

- Как пивоварна "Каменица" посреща своя 135-ти юбилеен рожден ден? Какви са най-големите Ви успехи и с какво ще изненадате любителите на пивото това лято?
- Въпреки силно конкурентната среда „Каменица“ АД заема лидерската позиция на бирения пазар в България от 2012 г. досега. Според данните, с които разполагаме за 2015 г., „Каменица“ е лидер на пазара както по обем, така и по стойност с цялото си портфолио от марки, включително местни (Kamenitza, Astika и “Бургаско пиво”), лицензионни (Staropramen, Stella Artois и Beck’s) и дистрибуционни (Corona, Leffe и Hoegaarden). Това, което е още по-важно е, че ние приключихме 2015 г. като избор №1 както за крайните потребители (по данни на Nielsen), така и за клиентите (по данни на ISPOS).
През 2016 г. сме подготвили много интересни активности и вълнуващи изненади за нашите бирени фенове. Една от тях вече представихме на пазара – „Старо пиво“, лимитирано юбилейно издание, което беше разработено специално за нашата 135-та годишнина. Продуктът е вдъхновен от пивоварните ни традиции, богатата ни история и визуалната ни идентичност от миналото.

- Преди година съобщихте, че трансформирате пивоварна "Каменица" в Пловдив. Какво ще се случи с базата там?
- Точно така, в края на 2015 г започнахме пълна трансформация на тази пивоварна. Това стана след задълбочен и пълен анализ на потенциала ни за развитие в Пловдив в настоящите условия. Затова взехме решението на част от територията на съществуващата днес пивоварна да изградим уникален по рода си мултифункционален комплекс – „Пивоварница Каменица“, който ще включва микропивоварна за производство на крафт бира, музей, амфитеатрална сцена, ресторант, отворен пъб, магазин за подаръци и парк с детска площадка.

- Какви инвестиции и колко нови работни места разкрихте в пивоварната си в Хасково, където насочвате производството си?

- Пивоварната ни в Хасково е оборудвана с може би най-модерните съоръжения в България. От началото на 2014 г. сме инвестирали над 30 млн. евро в капиталови вложения по проекти в пивоварната. Чрез тях развихме логистичната си база, реализирахме различни проекти за увеличаване на производствения ни капацитет, осигурихме още по-безопасна работна среда и изградихме уникален за страната анаеробен реактор, който е част от дългосрочните инвестиции на компанията за нулево замърсяване от производствения процес. Новите високотехнологични съоръжения ни позволяват да бъдем още по-гъвкави и ефективни по отношение на веригата си на доставки и са част от стратегията ни за корпоративна отговорност към общностите, към служителите и към опазването на околната среда.

На базата на всички реализирани инвестиции в пивоварната ни в Хасково от ноември 2015 г. до април 2016 г. бяха открити 103 работни места, от които 31 постоянни и 72 сезонни. Вярваме че чрез развиване на бизнеса си в региона ще продължаваме да допринасяме за ръста на икономиката в град Хасково.

- Какви са прогнозите ви за пазара на пиво през тази година? По-дъждовното време ще се отрази ли на консумацията на бира?

- Прогнозите ни са, че годината ще бъде сравнително равномерна за развитието на бирения бизнес, като те се основават на ключови тенденции, наблюдавани на пазара. Очакваме един от най-силните двигатели през годината да бъде Европейското първенство по футбол.

И да, един от основните фактори, които влияят сериозно на бирената индустрия, е времето. Надяваме се да се радваме на хубаво време със слънчеви лято и есен, но все пак остава доза несигурност, като се имат предвид последните няколко години.