„Кауфланд“ - тайната да си лидер (целият текст)

  • 1
authorАвтор: Тихомир Тончев

„Кауфланд“ - тайната да си лидер (целият текст)

За 10 години присъствие в България "Кауфланд" се превърна в пазарен лидер в ритейл търговията с 14 на сто дял и 1,2 млрд. лв. инвестиции на зелено. Тайната е проста, но ефективна. "Добра концепция, напасната към България. И разбира се, качествен екип, по-голямата част от който е още от началото", разказва на какво се дължи успехът управителят на "Кауфланд България" Димитър Спасов.

На 18 май "Кауфланд" откри 56-ия си хипермаркет у нас, в Стара Загора. Той е първият от новата концепция на веригата. Характерните елементи на т.нар. lay out са по-ниските регали, които вече са на височина от максимум 1,80 метра. Досега е имало и до 2,20 м, но е решено, че по-ниските са по-удобни за хората. Друга новост е повече и по-насочено LED осветления, което дава простор и светлина в магазините. В средните коридори няма регали със стоки, което осигурява още място за клиентите.

Всички нови филиали и модернизации на досегашните ще са по новата концепция, обяснява Спасов. Малко по-различно ще е разпределението и на нехранителните стоки, които се продават на акция и които еднократно влизат и излизат от веригата. Те ще са на едно място. Ще има повече пространства и ще са по-удобни, обобщава промяната управителят на веригата. Иначе като площ хипермаркетите остават, колкото и досега - между 2500 и 5000 кв.м, на които се продават около 18 000 артикули.

Плановете на "Кауфланд" са догодина обектите да наближат 60. Още за януари-февруари е планирано откриването на 11-ия филиал в София на бул. "Тотлебен". По същото време трябва да отвори и 4-ия магазин на веригата във Варна. Той е първият в източната част на морската столица, досегашните са все в западната.

"Не мога да кажа докъде ще продължи разрастването на веригата в България. Дотам, докъдето пазарът се насити", казва Спасов. Според него има място за още обекти. Разбираемо управителят на „Кауфланд“ не иска да коментира в подробности конкурентите си и проблемите им, заради които някои фалират или разпродават магазини. Само казва, че вероятно до известна степен това се дължи на вътрешни проблеми, както и на спецификата на българския пазар, който не е толкова голям. Маржовете не са високи и не се разраства със засилени темпове. "Но да не си плащаш на доставчиците, поне в нашия свят, е абсолютно недопустимо", декларира Димитър Спасов.

Сравнително константен – това е определението за пазара на бързооборотни стоки в България според "Кауфланд". През тази година не се очакват изненади - ще е колкото миналата. Преди две години имало спад от около 1-2%, но той вече е преодолян. "На този етап не виждам някакви промени и не очаквам размествания. Българинът продължава да е много ценово ориентиран, но същевременно и качествено ориентиран. Като цяло се търси най-доброто съотношение цена-качество", обяснява Спасов. Той не е съгласен с някои изводи на анализатори, че българинът е клиент "на промоция", търси само стоките с намалени цени и няма лоялност към брандовете. "В цял свят, или поне в Европа, клиентите пазаруват много на промоция и не може да се каже, че това е някакъв феномен, специфичен за България. Дори в Германия и Австрия има определени стокови групи, които се пазаруват на 80-90%, когато на са промоция", разказва управителят на "Кауфланд". Затова и не може да се очаква, че в България ще е по-различно.

Прогнозите му са, че у нас делът на модерната търговия, който все още е доста под средноевропейските нива, ще продължава да се увеличава. По изчисления на "Кауфланд" модерната търговия в България е някъде около 45 до 50%. За сравнение, в някои централноевропейски държави като Чехия и Унгария, той е над 80-90 на сто.

"Увеличаването на модерната търговия не пречи на малките магазини, има множество локални вериги в Пловдив, София и други градове, които правят много добър бизнес. Все повече се появяват и специализирани малки магазини. Тоест за всеки има място под слънцето, просто трябва да намери своята ниша и там да се позиционира. А е съвсем нормално класическите бакалии да отстъпват място на модерните супермаркети - било то на чужди вериги или на български", обяснява Спасов.

"Бих се учудил, ако в момента на пазара се появи нов голям чуждестранен играч. Не очаквам подобно нещо. Нов играч евентуално ще са македонците („КАМ маркет“ - б.р.), за които прочетох от пресата. Те ще бъдат в друга ниша - с малки магазини, но също са ни конкуренти, такъв е всеки, който продава хранителни стоки. Но ако македонците излязат с бранда, който е много подобен на този на "Кауфланд", ще предприемем съответните мерки", предупреждава Спасов.

Историята на "Кауфланд" в България започва преди точно 10 години - на 8 март 2006 г. За юбилея тази година беше направена томбола с 10 коли "Ауди А3" и голямата награда - апартамент в София или 100 000 лв. в брой. Раздадени са и много ваучери и екскурзии в страната и чужбина.

Спасов не се сеща за пречки пред бизнеса на веригата през годините, които да са поставили под съмнение присъствието на "Кауфланд" в България. "Като във всеки бизнес си има къде по-малки, къде по-големи предизвикателства. Но като цяло не е имало нещо, което да ни е стопирало бизнеса. Дори и при дебатите по промените в Закона за защита на конкуренцията, които засягат веригите, въпреки че първоначалните варианти бяха повече от абсурдни и бяха продиктувани от тесни интереси. И тогава не се разколебахме, защото не вярвахме, че може да се приеме закон, който все едно да въведе Северна Корея в търговията в България", разказва Спасов.

В крайна сметка в приетият на по-късен етап закон като цяло нямало текстове, които да притесняват "Кауфланд". Всъщност той не е променил нещо драстично. "Сроковете за плащане трябва да са до 30 дни, но при нас и преди това бяха такива", дава пример управителят на веригата. И държи да уточни, че плащанията са елемент от преговорите с доставчиците. Някой можело да иска да му се плати още на 2-ия или 3-ия ден и затова се предлага т.нар. сконто, въпреки че стоките му стоят още в склада или магазина и не са продадени. Освен това периодът на разплащане зависи и от конкретната стока. Палет с UHT мляко може да се продава и 6 месеца, но при хляба реализацията е за 2-3 дни и там сроковете за плащане са по-кратки. "Не е редно административно да се влиза в търговски договорености. А и не е логично срокът за плащане да е еднакъв", е мнението на Димитър Спасов.

Отговорът на вечния въпрос – какъв процент от оборота на веригите са родните стоки, за „Кауфланд“ е следният: бъллгарските храни формират 70 – 75% от оборота във веригата, вносната стока е 25 – 30 на сто. Разбира се, през различните сезони има вариации. Няма как през зимата родните плодове да са повече, защото тогава преобладават цитрусите, но през лятото дяловете се обръщат.

"Много зависи и от това какви акции се правят. Но основният ни бизнес е категорично с български храни", обобщава Спасов. И обяснява, че от българските производители не искат нищо повече от това да спазват договореното качество и ритмичност на доставките: "Защото представете си, че пуснем нещо в акция и в един момент се окаже, че тази стока я няма в магазините. Това е огромен минус за веригата и не можем да си го позволим". Спасов декларира, че в лицето на „Кауфланд“ контрагентите срещат коректен партньор - плаща се регулярно, автоматизирано и компютъризирано и няма начин да се получи забавяне.

Веригата дава и възможност на българските производители да продават в чужбина чрез нея. "Но всеки сам трябва да се пребори с конкурентите от Полша, Унгария и т.н. Ние имаме периодично търгове за т.нар. собствени марки. От 8 до 10 са българските фирми, които произвеждат дадени артикули за цялата група", казва Димитър Спасов. И признава, че на българския производител му е много трудно да успее в такава сериозна конкуренция.

Причината е, че производствените разходи в Полша, Чехия, Словакия са доста по-ниски заради по-модерното оборудване, а и отчасти заради субсидиране от държавата. Това правело автоматично нашите компании по-малко конкурентни на международния пазар.

При експанзията си от веригата отчитат, че е по-трудно да се изкара строително разрешение в голям град и в централните столични райони. Но си дават сметка, че това е нормално. Като цяло не са имали сериозни административни затруднения. "Е, в началото сме имали забележки към качеството на строителството на обектите, но после то се подобри много и последните са отлични", обяснява Спасов. Веригата работи с 5-6 български строителни фирми, които самите израстнали покрай магазините й.

"През годините не сме срещали трудности с общините, защото и ние правим много за тях. Като изградим един търговски обект, изграждаме и инфраструктура наоколо, комуникации, кръстовища, светофари около хипермаркета. Някой път правим или обновяваме детски площадки. До момента сме инвестирали десетки милиони левове за това", каза Спасов. До голяма степен облагородяването на района около магазините е по собствена инициатива на "Кауфланд".

"За 10 години досега сме инвестирали около 1,2 млрд. лв. на зелено. Това са свежи пари, които са дошли в страната ни от чужбина. Собственикът е повярвал в бизнесредата и възможностите за правене на бизнес в България. Имаме приблизително 7000 служители. Всичките ни обекти са от български строителни фирми и с български строителни материали", разказва Спасов. Според него популистките изказвания, че всички печалби на веригите отиват в чужбина и няма полза за родната икономика, са много далеч от действителността.

"Работим изцяло на светло и плащаме всички данъци тук. Годишно внасяме над 100 млн. лв. ДДС, също и корпоративен данък. Осигуряваме служителите си на пълна работна заплата, което е съвсем естествено за нас, но за съжаление не е често срещана практика в страната. Средната ни заплата е поне двойно по-голяма от тази за България. Служителите ни получават и 60 лв. месечно ваучери за храни, даваме допълнителна здравна осигуровка и се стремим максимално да са доволни", обяснява управителят на "Кауфланд".

За 2015 г. цифрите са: средна заплата във фирмата - 1100 лв., платени на държавата и общините - 96,5 млн. лв., от които 19,6 млн. за осигуровки и 9,5 млн. корпоративен данък.

Компанията развива и сериозна социална дейност, дарява храни на различни организации. От "Кауфланд" обаче не смятат, че начисляването на ДДС при даряването на храни е голяма пречка. "При нас даряването не е алтернатива на изхвърлянето", уточнява шефът на веригата. Това винаги се прави със стоки, които са в редовния си срок на годност. Освен това компанията внимателно планира количествата и активно управлява продуктите, които са към края на трайността си. Те се предлагат на специално обособено място. "Може да се стигне до драстично намаление на цената на дадена стока, само и само да не влезе в контейнера за боклук", дава пример Димитър Спасов.


Отличник в групата


В групата на "Кауфланд" българското подразделение е на много висока позиция. В сравнение с останалите държави компанията има най-висок пазарен дял.
"За 10 г. ние имаме пазарен дял от приблизително 14%. Горе-долу същият е на "Кауфланд" в Чехия за 20 години", дава пример Спасов. Това се оценявало от централата и затова разрастването продължавало.

"Текучество на персонала има, но като цяло не е голямо. Разбираемо, то е повече във филиалната мрежа, а в централата и на ръководните позиции е по-ниско", казва управителят на "Кауфланд България". Компанията непрекъснато обучава служителите си, редовно предоставя стажантски и практикантски програми. Например стажант, след като приключи обучението си, може да започне на ръководна позиция в даден филиал или на средно управленско ниво. Разбира се, преди това трябва да е преминал през дейности като подреждане, работа на касата и т.н.

ЦИТАТ
Бизнесфилософията на Димитър Спасов:

"Всяка фирма, която иска да просъществува, трябва да може да се променя. Началото на края е в момента, когато самодоволно се облегнеш назад, че си стигнал върха".

Споделете

CAPTCHA изображение

Най-четени

Забраняват по-стари дизелови коли в градовете в Германия

Забраняват по-стари дизелови коли в градовете в Германия

Германските градове вече могат да забраняват движението на по-стари дизелови автомобили по определени улици макар забраните за по-големи градски зони да са по-проблемни. Това се посочва в решение на Федералния административен съд на Германия, публикувано късно снощи, предаде БТА.  Съдът взе решението по принцип преди почти три месеца, но мотивите,

Забраняват да се продава насипно сирене от палма

Забраняват да се продава насипно сирене от палма

Имитиращите продукти - на отделни щандове и само пакетирани Забрана върху насипната продажба на сирене с палмово масло предлага министерството на земеделието. Промяната е разписана в наредбата за изискванията към млечните продукти, обявена за обществено обсъждане преди дни. Досега тези продукти можеше да се продават на грамажи на специални точки

Порожанов: Качеството на българското розово масло е влошено от вносно (Снимки)

Порожанов: Качеството на българското розово масло е влошено от вносно (Снимки)

Качеството на българското розово масло се компрометира, тъй като се смесва с внесено от Иран, Тунис и Турция. След това се продава на международните пазари като български продукт. Негативният ефект е понижаване на цената му. Това заяви в Карлово министърът на земеделието и храните Румен Порожанов, който пристигна спешно в региона заради протестите

Увеличават екотаксата за коли над 10 г. с 43 лв.

Увеличават екотаксата за коли над 10 г. с 43 лв.

Екотаксата за коли, които са над 10 г., която се плаща еднократно при първа регистрация, се увеличава с 43 лв. и от сегашните 267 става 310 лв. Плаща се само за леки, лекотоварни коли под 3,5 тона и автомобили с висока проходимост. Това показват приложенията към пакет от документи, които Министерството на околната среда и водите пусна за

Дестилериите ще изкупят максимално възможно количество розов цвят

Дестилериите ще изкупят максимално възможно количество розов цвят

Дестилериите, които преработват розов цвят, ще изкупят максимално възможно количество дори и надвишавайки производствените си капацитети. Подобна договорка е постигната след тричасова среща на министъра на земеделието, храните и горите Румен Порожанов с представители на розопроизводители, преработватели, кметове и депутати,

Телекомът А1 прави от GSM-ите банки (Обзор)

Телекомът А1 прави от GSM-ите банки (Обзор)

Телекомът с ново име и нови предложения Въвежда стандарт за услугите, ако не се спазва, има компенсации за клиентите “Мтел” си смени името и стана А1, а заедно с това даде заявка да превърне телефона в портфейл. Смяната започна точно в 11,30 часа във вторник. Първо сайтът на телекома стана А1.bg вместо mtel.bg.

"Виваком" пуска смартфони с намаление, има и за 98 ст.

"Виваком" пуска смартфони с намаление, има и за 98 ст.

“Виваком” пуска с намалени цени различни модели смартфони в магазините си до 21 май. По време на инициативата, наречена “Оранжев уикенд”, телефоните ще се продават в пакет с план SMART L+. Сред намалените апарати са модели на “Моторола”, “Нокиа”, “Самсунг”, HTC и други. Смартфоните се предлагат на цени от 0,98 до 29,98 лв.

Тръгват европейските пари за смяна на печките

Тръгват европейските пари за смяна на печките

21 общини в страната ще могат да подобрят качеството на атмосферния въздух благодарение на 111 млн. лв., които Оепративна програма „Околна среда“ им отпуска. Проектът „Мерки за подобряване на атмосферния въздух“ от приоритетна ос 5 се отваря до началото налятото, съобщи министърът на околната среда и водите Нено Димов.

“Алибаба” ще доставя стоки за Европа от летището в Пловдив

“Алибаба” ще доставя стоки за Европа от летището в Пловдив

Китайските концесионери първо ще удължат пистата, правят и жп връзка Пловдивското летище скоро ще се превърне в транспортен хъб с пътнически и карго терминали. Това увери китайският концесионер HNA GROUP, който взема аеропорта за 35 г. Представители на компанията направиха първата си визита в Пловдив и проведоха срещи с областния управител

Петкова: Трима са кандидатите за “Белене”

Петкова: Трима са кандидатите за “Белене”

Има заявен интерес от няколко инвеститора - китайската компания CNNC, френската Framatom, и Areva, за проекта АЕЦ “Белене” у нас. Това заяви пред Би Ти Ви министърът на енергетиката Теменужка Петкова. През миналата седмица правителството внесе в парламента доклад с три възможни варианта за бъдещето на АЕЦ “Белене”, допълни още тя.

Най-коментирани

Варна домакинства на първия по рода си българо-китайски форум

Варна домакинства на първия по рода си българо-китайски форум

Над 50 фирми, клъстери и образователни институции са се регистрирали за участие в първия по рода си българо-китайски форум "Международни клъстерни политики“ (BCF 2018), който ще се проведе във Варна. Форумът е под егидата на Областния управител на Варна Стоян Пасев. Сред официалните гости са проф. Ли, директор на Институт "Конфуций" в Бон,

Нанков открива утре дискусионен форум "Новите инвестиции във ВиК инфраструктура"

Нанков открива утре дискусионен форум "Новите инвестиции във ВиК инфраструктура"

Министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков ще открие дискусионен форум "Новите инвестиции във ВиК инфраструктура" от 10.00 ч. утре - 22 май, в "София хотел Балкан", съобщиха от министерството. Модератор на организираното от Министерството на регионалното развитие и благоустройството събитие ще бъде заместник-министър

България предлага създаване на единна европейска стратегия за енергийна ефективност в туризма

България предлага създаване на единна европейска стратегия за енергийна ефективност в туризма

Министърът на туризма Николина Ангелкова заяви по време на форум за макрорегионално сътрудничество в областта на туризма и енергетиката, че една от темите, които ще бъдат обсъдени, е дали е необходимо да се създаде единна стратегия за енергийна ефективност в сектор "туризъм", която да подпомогне усилията на малките и средни предприятия,

КЗК проверява сделката за банка  “Виктория”

КЗК проверява сделката за банка “Виктория”

Комисията за защита на конкуренцията ще извърши анализ на сделката за банка “Виктория”. Това става ясно от съобщение, публикувано на сайта на регулатора. Всяко заинтересовано лице може да представи информация или да изрази писмено становище относно сделката, посочват от КЗК. Според антимонополния орган тя ще окаже въздействие върху пазара в

Дончев: Средствата за ВиК сектора в следващия европейски бюджет ще са със сходен обем

Дончев: Средствата за ВиК сектора в следващия европейски бюджет ще са със сходен обем

Вицепремиерът Томислав Дончев заяви, че средствата за ВиК сектора в България в следващия европейски бюджет ще са със сходен обем. Номинално средствата за кохезионна политика, като предложение на ЕК, са същите като предишния програмен период, допълни министърът. Голямото предизвикателство, дори при ползването на еврофинансиране,

Увеличават екотаксата за коли над 10 г. с 43 лв.

Увеличават екотаксата за коли над 10 г. с 43 лв.

Екотаксата за коли, които са над 10 г., която се плаща еднократно при първа регистрация, се увеличава с 43 лв. и от сегашните 267 става 310 лв. Плаща се само за леки, лекотоварни коли под 3,5 тона и автомобили с висока проходимост. Това показват приложенията към пакет от документи, които Министерството на околната среда и водите пусна за

Дестилериите ще изкупят максимално възможно количество розов цвят

Дестилериите ще изкупят максимално възможно количество розов цвят

Дестилериите, които преработват розов цвят, ще изкупят максимално възможно количество дори и надвишавайки производствените си капацитети. Подобна договорка е постигната след тричасова среща на министъра на земеделието, храните и горите Румен Порожанов с представители на розопроизводители, преработватели, кметове и депутати,

Тръгват европейските пари за смяна на печките

Тръгват европейските пари за смяна на печките

21 общини в страната ще могат да подобрят качеството на атмосферния въздух благодарение на 111 млн. лв., които Оепративна програма „Околна среда“ им отпуска. Проектът „Мерки за подобряване на атмосферния въздух“ от приоритетна ос 5 се отваря до началото налятото, съобщи министърът на околната среда и водите Нено Димов.

Китайски инвеститори с интерес към
тунела под Шипка и АМ "Черно море"

Китайски инвеститори с интерес към тунела под Шипка и АМ "Черно море"

Китайски инвеститори проявяват интерес към изграждането на тунел под Шипка и АМ "Черно море". Това стана ясно на Четвъртата международна конференция "Инвестиции и инфраструктура в Северна България", която се състоя днес в Луковит. Форумът беше организиран от Камарата на строителите в България /КСБ/ и Искра Михайлова,

Златен век - въпрос на бъдеще

Златен век - въпрос на бъдеще

“Златен век” е необходима сграда, защото отговаря на такива критерии за жилищното строителство, че след нея няма как да се приеме за качествено това, което не гарантира свеж въздух, ниски енергийни разходи, невидимо сметосъбиране Всяка сграда се превръща в страница от общата ни история: на мястото, на времената, на хората.

Китайски инвеститори с интерес към
тунела под Шипка и АМ "Черно море"

Китайски инвеститори с интерес към тунела под Шипка и АМ "Черно море"

Китайски инвеститори проявяват интерес към изграждането на тунел под Шипка и АМ "Черно море". Това стана ясно на Четвъртата международна конференция "Инвестиции и инфраструктура в Северна България", която се състоя днес в Луковит. Форумът беше организиран от Камарата на строителите в България /КСБ/ и Искра Михайлова,

ЕК въвежда нови изисквания за приемането на България в еврозоната

ЕК въвежда нови изисквания за приемането на България в еврозоната

Заместник-председателят на Европейската комисия Валдис Домбровскис днес призна, че за приемането на България в еврозоната се поставят нови, допълнителни изисквания. Той направи този коментар на пресконференция в отговор на въпрос, цитиран от БТА. Действително вече има ново изискване - присъединяването към еврозоната се обвързва с включване в

България предлага създаване на единна европейска стратегия за енергийна ефективност в туризма

България предлага създаване на единна европейска стратегия за енергийна ефективност в туризма

Министърът на туризма Николина Ангелкова заяви по време на форум за макрорегионално сътрудничество в областта на туризма и енергетиката, че една от темите, които ще бъдат обсъдени, е дали е необходимо да се създаде единна стратегия за енергийна ефективност в сектор "туризъм", която да подпомогне усилията на малките и средни предприятия,

Петкова: Процедурата за избор на инвеститор за АЕЦ "Белене" трябва да е прозрачна

Петкова: Процедурата за избор на инвеститор за АЕЦ "Белене" трябва да е прозрачна

Министърът на енергетиката Теменужка Петкова коментира пред журналисти, че трябва да бъде разработена такъв тип процедура, свързана с избора на стратегически инвеститор по проекта за АЕЦ "Белене", която да гарантира максимална публичност, прозрачност и обективни критерии. В рамките на тази процедура ще се провери доколко е реален инвеститорският

Депутатите дадоха срок поне до края на годината на производители да спасят киселото мляко

Депутатите дадоха срок поне до края на годината на производители да спасят киселото мляко

Поне до края на годината е срокът за производители да спасят популярни български марки кисело мляко, кашкавал, лютеница, сирене. Те ще останат без национална закрила и трябва незабавно да бъдат защитени с европейска. Това следва от приети днес на първо четене промени в Закона за за марките и географските означения.

Българин от Канада произвежда бронирани автомобили в Самоков

Българин от Канада произвежда бронирани автомобили в Самоков

Първите три са готови, целта е да доставят за армията Кортеж от няколко тежки джипа, полицейски мерцедес пилотка, бронирани лимузини в средата на кортежа и огромен шевролет с някакво съоръжение на покрива в края на кортежа. Колите се придвижват бавно по прашните улици на арабски град, а надписите на арабски и английски обясняват,

Предлага се социалната пенсия за старост да стане 125,58 лв. от 1 юли

Предлага се социалната пенсия за старост да стане 125,58 лв. от 1 юли

Предлага се от 1 юли 2018 г. нов размер на социалната пенсия за старост - 125,58 лв. месечно. Това е заложено в проект на постановление на МС за определяне на нов размер на социалната пенсия за старост, публикуван за обществено обсъждане на страницата на МТСП. В доклада на социалния министър Бисер Петков се посочва,

Конгресът на САЩ прие закон, който смекчава банковата регулация

Конгресът на САЩ прие закон, който смекчава банковата регулация

Конгресът на САЩ прие закон, който смекчава банковите регулации, въведени след финансовата криза от 2008 г. за избягване на нов срив, предаде Франс прес, цитирана от БТА. Камарата на представителите одобри с голямо мнозинство - 258 на 159 гласа - текста, който вероятно скоро ще бъде подписан от президента Доналд Тръмп.

Телекомът А1 прави от GSM-ите банки (Обзор)

Телекомът А1 прави от GSM-ите банки (Обзор)

Телекомът с ново име и нови предложения Въвежда стандарт за услугите, ако не се спазва, има компенсации за клиентите “Мтел” си смени името и стана А1, а заедно с това даде заявка да превърне телефона в портфейл. Смяната започна точно в 11,30 часа във вторник. Първо сайтът на телекома стана А1.bg вместо mtel.bg.

Петр Келнер поиска от КЗК разрешение да купи Нова тв

Петр Келнер поиска от КЗК разрешение да купи Нова тв

Чешкият милиардер Петр Келнер купува “Нова броудкастинг груп” чрез инвестиционната си компания PPF Group. За сделката бе съобщено през февруари и за нея е поискано разрешение от Комисията за защита на конкуренцията. Сделката оценява 100% от бизнеса на медията на 185 милиона евро. Ако регулаторът разреши,