Андрейка Христова: Мотивират ме доволните клиенти

"Дарика Груп" ООД е преди всичко семеен бизнес, в който участват братът на Андрейка Христова и съпругата му. Фирмата има няколко обекта, разположени на територията на Ботевград и Правец. Дейността им е фокусирана върху търговията с бързооборотни стоки. Всеки обект е различен от останалите и специфичен в своето развитие. Последният магазин на фирмата е отворен точно преди една година и за това сравнително кратко време успява да се превърне в стабилно звено и прогресивна част от "Дарика Груп".

- Защо и как избрахте да започнете този бизнес?

- Началото на бизнеса постави баща ми Георги Георгиев в началото на 90-те години, когато аз бях на около 10 години. Така че не аз имам роля в неговото създаване. Не мога да кажа, че аз избрах този бизнес, по-скоро той избра мен. Работя във фирмата от няколко години и въпреки че не аз съм я създала, влагам всичките си усилия за нейното развитие и модернизиране. Живеем в много динамично време, което изисква и от бизнеса да може да отговаря адекватно на настъпващите промени и да се адаптира към тях.

- Кое е това, което най-много ви мотивира?

- Разбира се, това са доволните клиенти. Когато си тръгват от нашите магазини удовлетворени, знаем, че всичките ни усилия не са били напразни. Добрите резултати след тежък и изморителен работен ден са най-мотивиращото начало за следващия.

- Кои са най-важните хора за успеха на вашия бизнес?

- Несъмнено това са хората, с които работим заедно. Всеки един от тях е важна част не само от успеха ни, но и от всеки друг аспект в развитието на фирмата ни. Мога да кажа, че екипът, който сме сформирали, е чудесен и искам наистина да им благодаря, че дават най-доброто от себе си, за да можем всички заедно да вървим само напред.

- Кои са най-големите предизвикателства, пред които сте се изправяли?

- Може би най-голямото предизвикателство, пред което се изправяме всеки ден, е да удовлетворим напълно нашите клиенти. Стремим се да осигурим висококачествени продукти на ниска цена, както и да предложим едно дружелюбно обслужване и приятелско отношение към всички клиенти, доверили се на магазините ни. В нашата фирма не приемаме клиентите само като тези, които носят финансите и остойностяват деня ни, а вярваме, че те са важна част от духа и атмосферата на ежедневието ни. Затова мога да нарека всички наши клиенти наши приятели.

- Какво научихте за тези години като предприемач?

- Всеки ден ни учи на нещо. Ако трябва да обобщя натрупания опит в някаква сентенция, то това е, че човек не трябва да се предава. Научих, че всички ние срещаме по своя житейски път различни трудности и предизвикателства и само от нас самите зависи как ще излезем от бурята. Затова пожелавам на всички, които се намират в лош период, повече вяра в собствените сили и оптимизъм, че най-доброто предстои.

- Как си представяте своя бизнес след 5 години?

- За мен 5 години са твърде много време. Всеки ден се фокусирам върху утрешния - в буквален смисъл. Разбира се, че мислим за развитието на нашия бизнес и в по-дългосрочен план, но се концентрираме повече върху малките стъпки, които ни водят по пътя, който сме поели. Така че след 5 години без един ден ще мога да говоря за бизнеса ни след 5 години. На този етап единствено се надявам всички да сме живи и здрави.

*"24 часа" е ексклузивен медиен партньор на кампанията „МЕТРО Ден на предприемача“. Рубриката представя български предприемачи и се осъществява със съдействието на „Метро Кеш енд Кери България“.