Отлагането ще е катастрофално, казва шефът 

на пътната агенция Лазар Лазаров

Отлагането на проекта за Кресненското дефиле на магистрала “Струма” ще доведе до катастрофални последици, обрича го да не бъде изпълнен. Това не е заплаха, заяви шефът на агенция “Пътна инфраструктура” Лазар Лазаров във вторник, коментирайки напредъка на проекта за двата пътя през пролома.

Според източния вариант, който е най-консенсусен, едното платно - от София към Гърция, ще е по сегашното трасе, а обратното - от Гърция, ще се изкачва към Кресненското плато и ще заобикаля пролома.

За неизпълнението на даден проект рано или късно сметката трябва да се плати, каза Лазаров и даде пример с АЕЦ “Белене”. “Тук мащабът е много по-голям и сметката е много по-голяма. Неизпълнението на последния участък на “Струма” и незавършването на автомагистралната отсечка ще докара санкции - възстановяване на парите за целия аутобан, които са за над 1 млрд. лв., и отделно да се търсят средства със собствени сили да изградим ново трасе”, коментира Лазаров.

Този участък от пътната ни мрежа е на първо място по брой на концентрация на пътнотранспортни произшествия, каза още той.

Според пътния шеф до 2020-2021 г. историческият участък, за който от 16 години се лутаме, може да бъде построен.

За тези 16 г. над 100 души са загинали при катастрофи в Кресненското дефиле, апелираме за бързото строителство на участъка. Това каза Николай Иванов, председател на Българската браншова асоциация “Пътна безопасност”. Така той потвърди и данните на в. “24 часа” отпреди седмица.

Камарата на строителите подкрепя разработвания от пътната агенция проект за разделяне на движението през Кресненското дефиле, каза шефът ѝ Светослав Глосов. Декларация в подкрепа на проекта подписаха представители на 7 браншови пътни асоциации, 7 неправителствени и екологични сдружения и академичните среди - БАН, Университетът за архитектура, строителство и геодезия и Минно-геоложкия университет.