Най-голямата модна компания в света, Луи Вюитон-Мое Енеси - Ел Ве Ем Аш (Louis Vuitton-Moet Hennessy - LVMH) съобщи днес, че опростява структурата си и ще погълне изцяло престижната модна къща Диор (Dior), едно от бижутата в империята на френския милиардер Бернар Арно, за да я превърне във важен двигател за бъдещ растеж, предаде Франс прес, цитирана от БТА.

Ел Ве Ем Аш планира да придобие Кристиан Диор кутюр (Christian Dior Couture), 100-процентов филиал на холдинга Кристиан Диор (Christian Dior SA), за 6,5 милиарда евро.

Компанията на Арно ще предложи 172 евро на акция и 0,192 акции от Ермес (Hermes) за всяка акция на холдинга Диор, уточнява Ройтерс.

Едновременно с това групата Арно (Arnault), която контролира 74 процента от Кристиан Диор, ще купи миноритарните дялове, за да достигне 100 процента от капитала. Това ще позволи на фамилията на милиардера да засили влиянието си върху групата Ел Ве Ем Аш.

"Проектът е важно събитие за групата", той позволява "опростяване на структурите, за което пазарът отдавна настоява, както и засилване на отдела "Мода и Кожени изделия" на Ел Ве Ем Аш", заяви президентът и главен изпълнителен директор на Ел Ве Ем Аш Бернар Арно, цитиран в комюнике.

Основана от Кристиан Диор преди 70 години, модната къща Кристиан Диор кутюр е една от най-престижните марки в света на лукса, подчертава Ел Ве Ем Аш в съобщението. Дейността й обхваща кожените изделия, висшата мода, дамска и мъжка конфекция, бижута и обувки. Продуктите й се продават почти изключително само в търговска мрежа от 198 бутика.

През последните пет години продажбите й се удвоиха, надхвърляйки 2 милиарда евро за изминалите 12 месеца.

През 2016 година за творчески директор на колекциите висша мода беше назначена италианската стилистка Мария Грация Кюри.

За Кристиан Дион кутюр, която донеотдавна бе посестрима на Ел Ве Ем Аш в холдинга Кристиан Диор, работят 5000 души.

Продажбите на Ел Ве Ем Аш - група с около 70 марки, сред които Луи Вюитон (Louis Vuitton), Герлен (Guerlain), Енеси (Hennessy) и Сефора (Sephora) - скочиха с 15 на сто през първото тримесечие до близо 10 милиарда евро.

Световният номер едно в сферата на лукса изрази "предпазлива увереност" за 2017 година, след като публикува рекордни резултати през финансовата 2016 година. Чистата печалба на групата е нараснала с 11 процента миналата година до 3,98 милиарда евро, докато продажбите й са достигнали общо 37,6 милиарда евро.

Акциите на двете компании силно поскъпнаха днес след съобщението за трансакциите за консолидиране на техните дейности, отбелязва Асошиейтед прес.