Изцяло новото поколение на Ford Fiesta стана “Кола на България 2018” от конкурса, организиран от автомобилните журналисти от “Прес Автоклуб България”, след свирепа битка с Opel Insignia. Най-продаваното малко возило в Европа грабна и приза за най-добър градски автомобил у нас. Преди конкурса изпробвахме така популярният модел на Ford от София близо до Белград и обратно. Ето защо Ford Fiesta грабна престижната награда.

1. Една от най-продаваните коли в Европа вече се доближава като размери, каране и комфорт до Focus. Автомобилът е изменен генерално - като се започне отвън, премине се в салона и се завърши със системите за сигурност и екстрите. Отпред почти няма разлика като пространство с по-големия Focus. По-малко е разстоянието за краката на пътуващите отзад, както и багажника, отколкото на Focus. Fiesta вече не е типичният градски мъник и мястото му като размери ще заеме модела Ка+.

2. Новият кожен волан на Fiesta е тестван от инженерите на Ford, като е обилно мазан със слънцезащитни кремове. Кожените седалки са пък проектирани така, че да могат да останат чисти дори и при разлято кафе или от боята от нов чифт джинси. Издръжливостта на креслата пък е гарантирана с 25 хиляди пробни сядания. Опорите на седалките пък преминават през 60 000 цикъла на изпитания, за да се осигури устойчивост на износване, а материалът на седалката се проверява за гъвкавост и комфорт при минус 30 градуса.

3. Някои от новите панели за каросерията на Fiesta са произведени с помощта на нова технология, която анализира шумовите честоти, получени по време на щамповането. Фабриката в Кьолн пък може да бълва по една Fiesta на всеки 68 секунди и да осигури около 20 000 различни варианта на колата. Вратите изискват 20% по-малко усилия за затваряне, а при отваряне има защитни протектори, които да пазят от драскотини.

4. Благодарение на новата за модела система за векторно разпределение на въртящия момент между лявото и дясното предно колело и прилагане на спирачно усилие на вътрешното, колата има повишено с 10% сцепление в завоя. Воланът е почти като на спортна кола и се стяга на по-висока скорост. За пъргавината на неговите реакции тампоните на окачването са станали двойно по-твърди от преди.

5. Fiesta разчита на еднолитровия, трицилиндров EcoBoost мотор. Това е агрегатът с най-много награди (6) в своята категория в конкурса “Двигател на годината”. Най-слабият вариант е мощност със 100 к.с., но се предлага и със 125 и 140 к.с. Този мотор при равномерно каране по време на теста показа малко над 6 литра на сто консумация на гориво. От Ford обещават, че може да падне до смесен разход от едва 4,3 л.

6. Fiesta е първият модел на Ford, който е оборудван с музикална уредба на Bang & Olufsen. Изцяло новата система за звук B&O PLAY е 675-ватова и с 10 високоговорителя и разполага с деветканален усилвател за прецизно управление на звука, високоговорител на централно табло и 200-милиметров суббуфер в багажника. Допълнителният съраунд звук пък осигурява 360-градусова музикална сцена.

7. Това е и първият Ford с детектор за засичане на пешеходци до 130 метра напред, който може да предотврати сблъсък дори и през нощта. Колата разполага и с Ford Active Park Assist за автоматизирано успоредно паркиране. Има и асистент за запазване на лентата за движение.

8. Fiesta се предлага с четири различни версии - най-луксозната Vignale, спортната ST-Line, стилната Titanium и Trend. Fiesta Vignale предлага уникални 18-инчови алуминиеви джанти, ексклузивни екстериорни детайли, цветове и кожени седалки с тапицерия на шестоъгълници и специални шевове. Fiesta ST-Line е със спортни екстериорни детайли, които включват специални алуминиеви джанти, радиаторна решетка, предна и задна броня и прагове. Интериорът е със спортни седалки, алуминиеви педали и скосен отдолу волан, а пътното поведение е подсилено от спортното окачване. От следващата година гамата ще се допълни с Fiesta Active - първия кросоувър Fiesta.