За първи път в 6-годишната история на конкурса BAAwards2019 рекламодатели, комуникационни агенции и студенти ще представят постиженията си в три конкурса за наградите на Българската асоциация на рекламодателите. Тази година надпреварата ще мине под мотото "Четвъртото измерение".
Условията за участие в конкурсите за рекламодатели и комуникационни агенции изискват кампаниите да са осъществени в периода между 1 януари 2018 г. и 30 юни 2019 г. Проектите се подават онлайн от 3 юни 2019 г. до 8 септември 2019 г. на сайта на конкурса.
Кампаниите в BAAwards2019 ще се състезават в 5 различни категории:
· Пускане на пазара на нов продукт или услуга под нов бранд или като деноминатор на съществуващ бранд в установена категория
· Иновация в продукт или услуга, и/или ребрандинг (подобрен продукт или услуга и/или повторно пускане на пазара с ново брандиране)
· Корпоративен ребрандинг (ново брандиране на бизнес организация)
· Бранд активационна кампания на продукт/услуга с бизнес насоченост (основен елемент: изграждане на трайна емоционална връзка с таргета)
· Бранд активационна кампания за корпоративна социална отговорност (обществено-полезни кампании, които постигат цели извън конкретните бизнес интереси или законови изисквания; основен елемент: изграждане на трайна емоционална връзка с таргета и добавена стойност за обществото)
За втора поредна година BAAwards обръща специално внимание и на студентите по маркетинг, реклама и комуникации. Те могат да участват в студентския конкурс на BAAwards2019, като подготвят и представят рекламно-комуникационна кампания на тема „Пускане на пазара на нов брандиран продукт или услуга в съществуваща категория“ в избран от тях бизнес сектор.
Проектите ще бъдат оценявани от три съдийски състава на BAAwards2019, в които участват водещи български професионалисти в сферата на маркетинга и рекламата, представители на големи рекламодатели - членове на БАР, на комуникационни агенции - членове на БАКА, на агенции за пазарни и потребителски проучвания - членове на БАМОР и академични преподаватели.
“BAAwards непрекъснато се развива: като агенти на положителната промяна в маркетинговите комуникации през 2015 и нейни архитекти през 2016, вдигнахме още по-високо летвата през 2017 и разшифровахме БАРкода на успеха през 2018. Сега през 2019 заедно навлизаме в четвъртото измерение, като отчитаме уникалната експертиза на основните страни в сектора: маркетолози, рекламисти и комуникатори, и студенти.“ С тези думи Росен Мисов, изпълнителен директор на БАР, обяви старта на конкурса.
Важни дати за BAAwards2019
· Участват кампании, реализирани в периода 01.01.2018-30.06.2019г.
· Заявки за участие в бизнес конкурсите се приемат между 03.06.2019-08.09.2019 г.
· Студентски проекти се подават между: 29.6.2019-21.7.2019 г.
· Оценяване и определяне на победителите: 22.7.2019-25.8.2019 г. за студентския конкурс и между 09.9.2019-29.9.2019 г. за бизнес конкурсите
Гала събитието, на което ще бъдат връчени наградите и в трите конкурса, ще се състои през октомври.