„Метавселена“ се превърна в една от думите на 2021 г. и китайските технологични гиганти също търсят възможности в това, което може да се окаже следващата фаза в еволюцията на интернет.

Миналия месец „Байду“ (Baidu) проведе своята годишна конференция за разработчици Baidu Create 2021, където представи „Сижан“ или „Земя на надеждата“, отговорът на компанията на метавселената. За да влязат в дигиталното царство, потребителите трябва да създадат свои аватари, след което са свободни да се движат и да взаимодействат с други аватари – от посещение на конференции до виртуални обиколки.

Този месец Китайският университет по комуникации (CUC) стартира виртуален кампус в „Сижан“, което го прави първата академична институция в Китай, която навлезе в индустрията. Факултетът за дигитално изкуство пресъздаде кампуса, използвайки 3D моделиране, карти за изглед на улици и други цифрови инструменти. Студентите и посетителите могат да изследват виртуалния кампус с помощта на VR слушалки, мобилни телефони и компютри.

По-рано този месец „Хуауей“ и пекинския парк „Шоуган“ стартираха съвместно дейност за изживяване с метавселена. Потребителите могат да влязат в нов свят, като сканират QR код в парка със своите смартфони, за да се насладят на представянето на група роботи и виртуално светлинно шоу. Те могат също да се потопят в игрово изживяване, като участват в AR групови игри за война.

Nubia Technology Co., Ltd., дъщерно дружество на ZTE, разкри наскоро, че миналата година в компанията е създаден професионален технологичен екип, който да се съсредоточи върху хардуера за метавселената.

През месец декември NetEase – един от лидерите в разработката на онлайн и компютърни игри, подписа споразумение за стратегическо сътрудничество с кметството на град Саня в провинция Хайнан, където ще изгради индустриална база на метавселената.

Миналата година гигантът в електронна търговия „Алибаба“ стартира „Изложба на изкуствата Metaverse“ в своето мобилно приложение Tmall/Taobao по време на китайския „черен петък“. Потребителите можеха да получат безплатна дигитална колекция за всяка покупка на ограничен физически продукт, като шал на Burberry. Дигитален аватар на Бетховен дирижираше „симфония на метавселената“, където музиканти свиреха на виртуални инструменти, включващи марки като тромпет на Боби Браун или барабани на Coca-Cola. Потребителите също можеха да закупят тези виртуални продукти.

„Тенсент“ обяви миналия месец, че официално ще стартира TMELAND, първият китайски виртуален музикален фестивал, където посетителите могат да създават свои виртуални изображения, да общуват и взаимодействат помежду си.