В бизнеса много често формулата на успеха се ражда в опита да се реши някакъв проблем. Един от типичните примери за това е веригата „Сирене и вино за приятели“ и млекарниците, свързани с мандрата „Добрев“.

Създателят им Антон Владимиров, когото често по погрешка наричат „Тони Добрев“, работи в продължение на 8 години като търговски представител на мандра „Добрев“ от самоковското село Драгошиново. Опитва много начини да засили продажбите на сирене, кашкавал, моцарела, прясно и кисело мляко с тази марка, вярвайки във високото им качество. Но резултатите не го задоволяват.
„Заради високото им качество тези продукти имат и по-висока цена. Затова успявахме само в добрите ресторанти и пицарии. Но за съжаление това е много труден бизнес и е почти непосилно да го правиш целогодишно“, споделя Владимиров.
Прави опити да продава и на големи търговски вериги, но се ужасил от високите цени. „Аз им продавам кашкавала по 15 лева килото, те слагат крайна цена 30 лева и той става непродаваем. А не мога да им го продам по-евтино – във всеки килограм от продукта са вложени 10 литра мляко и зрее в продължение на месеци“, казва Владимиров.
Така му хрумва идеята да направи магазин в центъра на София, където платежоспособното търсене е по-голямо. Това става през 2011 г. Нарекъл го „Хляб и сирене за приятели“. Той работи и до днес и се намира на ъгъла на улиците „Петър Парчевич“ и „Цар Асен“.
Сега в София има още 5 магазина, вече под марката „Сирене и вино за приятели“ (заради разширения асортимент), които са собственост на фирмата му „Съм сатис“. И още 8, наречени „Млекарница Добрев“. Те са собственост на различни юридически лица и работят под тази марка с франчайзингови договори.

Моделът на „Сирене и вино за приятели“ не е откритие на Владимиров. Заимстван е от заведенията в чужбина, които готвят с продукти от определени производители и към които впоследствие се появяват и щандове за продажба на тези продукти. Във варианта на Антон първо се създават магазините, а впоследствие в тях започват да пекат хляб и да правят сандвичи с продуктите, които продават. Така се създават и места за сядане.
„Осъзнах, че ще привлека повече клиенти със сандвичите, тъй като ако продавам тези хранителни стоки поотделно, се получават доста високи цени“, казва Владимиров. Тази формула е приложена във всичките му магазини, много от които са в близост до големи офис сгради. Постепенно в магазините започва да се предлага вино, меса от сливенска ферма или от внос, други хранителни продукти и готови салати. Това ги превръща в удобно място за обяд на хората от офисите.
Като черешка на тортата идва кафето „Ришар“ – много популярно във Франция кафе от висок клас, 100% арабика. И съвършено непознато в България, най-вероятно заради високата си цена.
Миналата година в ж.к.„Младост“ е открита и сладкарска работилница, която се върти от съпругата на Владимиров. Към нея има магазин, наречен „Сладко и солено за приятели“. „Бях много доволен, когато чух от сладкарите да ми казват, че съм ги карал да работят точно по противоположния начин, по който са ги карали другаде, да правят качествени изделия от качествени суровини, а не от евтини продукти“, казва Владимиров. Произведеното в „Младост“ се продава само на място и в „Сирене и вино за приятели“.

Повече - в книжното тяло