Фокусът на тол таксуването е изцяло върху тежкотоварния транспорт. Това каза инж. Веселин Давидов, член на УС на Агенция „Пътна инфраструктура“ в ефира на „Здравей, България“ по Нова тв.

„Целта е да се промени настоящият модел за финансиране на пътищата. Както е известно, в настоящия момент над две трети от приходите се формират от масовия потребител - леките автомобили. Това е известна несправедливост и до голяма степен неправилен модел“, коментира инж. Давидов.

По думите му практически републиканската пътна мрежа се намира в почти перманентен недостиг на средства за качествено и пълноценно поддържане на пътната инфраструктура. Той обясни, че самата система ще бъде разработена на над 16 хил. км от републиканската пътна мрежа, а самото тол таксуване ще започне с по-малък обхват, който постепенно ще се разширява. Според него хубавото при тол таксите, за разлика от винетните е, че ще могат да се използват и за ново строителство, а не само за поддържане на пътищата. „С приходите от тол таксите можем да развиваме пътната мрежа с нови отсечки“, коментира инж. Давидов. Той обясни, че трябва да се вземе политическо решение дали автобусите от градския транспорт ще плащат винетни или тол такси.